2007. május 1., kedd

Cserbenhagyásos-gázóraleolvasás-ka-had-dzsihád

A kábé 3 havonta jelentkező lemezajánló ez most itt éppen, merthogy legutoljára januárban ajánlottam én ilyet. De most megint, mert sikerült végre megszereznem az Akkezdet Phiai-nak az Akkezdet című lemezét, és ez olyan dolog, hogy ezt ajánlom!

Igazából elég ritkán hallgatok magyar zenét, nagyjából csak a Belgát, meg a Sickratman-t, mert valahogy nem fognak meg a hungarikum dolgok, pedig szivesebben hallgatnék olyan számokat, amiknek értem is a szövegét.Persze, nagyjából lehet érteni az angol dolgokat, de a rap számokat nem nagyon. Nade itt van akkezdet phiai, aminek végre lehet érteni a szövegét, és ez az ő esetükben nem negatívum, ugyanis jók a szövegek. Olyasmik, mint a Ludditáknál, hogy nagyon sok dolog rímel ide meg oda. Ez mondjuk sok embernek inkább zavaró, mint tetsző, szerintem mégis élvezetet válthat ki a hallgatóból, például az olyan dolgok esetében, minthogy
"Limitáld a mimikád, mert levágom, hogy imitálsz!"
vagy az olyanok, hogy
"Nem látom a térképen, hol van Bonn és hol van Lion,
olyan jól sötétít ez a kibaszott Avanglion,
takarja a monoklim, mégis monokini vezetem a rönóklióm."
és mint ahogy itt is látszik, elhangzik néha egy-egy trágár kifejezés, dehát hol nem hangzik el ebbe a mai szörnyű világba, kérdem én.
Na a másik dolog meg hogy a zenei alapjai is jók a számoknak, pedig az egyik emszí csinálja azt is (Saiid az ő neve (amit ő úgy fogalmaz meg, hogy "Bent A meg az I
két ponttal, kint S-D")) és hogy ilyen hegedülős, kicsit klasszkus szerű, de igazi hiphop groovokkal összekeverve, úgyhogy jó dolog ez is.
meg ez is:
2fél
meg ez is:
Hogy üssön
meg ez is:
Tartsd meg a távot
Meg az is, hogy ezen a lemzen is vannak szövegrészletek filmekből, mint a Dopeman lemezeken. Na ezek között van egy film, az a címe, hogy 1 hét, na abból nagyon életszerű jeleneteket sikerült bevágni, én először azt is hittem, hogy igazi bezélgetések ezek, mer olyan meggyőzően tudnak benne kiabálni az emberek. De tényleg.

Nincsenek megjegyzések: